צור קשר whatsapp-call

פיטורים שלא כדין

פיטורים הם תמיד חוויה לא נעימה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על פיטורים שלא כדין. ישנם שלל מצבים שהחוק מגדיר כפיטורים לא חוקיים, ובמשרד עו"ד אריק סגל ושות' הצטבר ניסיון רחב היקף בנושא, לאחר הושטת סיוע לעובדים שזכויותיהם נפגעו.

מקרים נפוצים של פיטורים שלא כדין

* אפליה אסורה – חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר לפטר אדם עקב גיל, העדפה מינית, השקפה פוליטית, גזע, אמונה דתית, שירות מילואים ועוד. פיטורים שמפרים חוק זה עשויים להביא לפיצויים משמעותיים לעובד או לעובדת.

* פיטורים במהלך הריון – עובדות עם ותק של חצי שנה ומעלה במקום העבודה מוגנות מפני פיטורים, אלא אם כן המעסיק קיבל היתר מיוחד מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד העבודה. גם במקרים אלה בתי דין לעבודה עשויים להחמיר עם מעסיקים שמפטרים שלא כדין עובדת. חשוב לציין שגם אם העובדת לא יידעה את המעסיק על ההריון, מרגע שנודע לו כי היא הרה הוא נדרש שלא לפטר אותה.

* פיטורים על-מנת למנוע צבירת שנת ותק – מצב שבו מעסיק מפטר אדם קצת לפני שחולפת שנה מתחילת מועד העסקתו אך ורק כדי להימנע מחובת תשלום פיצויי פיטורים בהמשך.

* פיטורים ללא שימוע – החוק מחייב עריכת שימוע לפני שמפטרים אדם. כמו כן ישנם כללים שונים לגבי אופן עריכת השימוע, ואי עמידה בהם הופכת את הפיטורים לבלתי חוקיים.

מהם הסעדים המשפטיים האפשריים במקרה של פיטורים בניגוד לחוק?

פיטורים שלא כדין מאפשרים לעובד או לעובדת לפנות לבית דין לעבודה. סעד אפשרי אחד הוא חיוב המעסיק לבטל את הפיטורים. בהקשר זה חשוב להדגיש כי כשמדובר על עסק פרטי, בתי המשפט נוטים בדרך כלל שלא לחייב את המעסיק לבטל פיטורים, גם אם בוצעו שלא כדין. במגזר הציבורי הסיכוי לקבלת צו שיורה על ביטול הפיטורים גבוה יותר.

בכל מקרה ניתן לקבל פיצויים בסכום כסף משמעותי, בהתאם לנסיבות הפיטורים וגם למידת הנזק שנגרמה לעובד או לעובדת. משרד עו"ד אריק סגל ושות' אמון על מתן ייעוץ משפטי לעובדים שפוטרו ורוצים לברר את ההיתכנות להגשת תביעה, ועל ייצוג נחוש ומועיל בבית הדין לעבודה. צרו קשר 0524824124

post-image

פרויקטים נוספים

post-thumbnail
הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית בעבודה היא תופעה שהייתה נפוצה למדי בעבר, מסיבות שונות. כיום נדרשים מעסיקים לנקוט...

קרא עוד >
post-thumbnail
פיטורי עובדת בהריון

פיטורי עובדת בהריון הם לא רק סוגיה מוסרית אלא גם חוקית. חוק עבודת נשים וגם...

קרא עוד >
post-thumbnail
עורכי דין לענייני עבודה בירושלים

עבודה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים, ובהתאם ישנם מצבים רבים שבהם כדאי לפנות אל עורכי...

קרא עוד >
post-thumbnail
פיצוי פיטורים לעובד שפוטר

החוק מחייב את המעסיקים השונים, גם בעסקים הפרטיים וגם במגזר הציבורי, לשלם פיצוי פיטורים לעובד...

קרא עוד >
image
אם אתם מרגישים שהזכויות שלכם בעבודה נפגעות, אל תהססו לפנות אלינו!
אנו כאן כדי להילחם עבורכם ולהבטיח שתזכו לקבל את מה שמגיע לכם