צור קשר whatsapp-call

אי תשלום פנסיה

אי תשלום פנסיה פוגע באופן משמעותי ביכולת של אדם להבטיח לעצמו רווחה כלכלית גם אחרי הפרישה מעבודה. בכל מקרה של חשש או ספק, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני עבודה ובפרט לענייני הפקדות מעסיקים לפנסיה. לעו"ד אריק סגל ניסיון רלוונטי רב, שמתורגם לשירות מועיל מאוד.

מה חשוב לדעת על אי תשלום פנסיה?

* עבירה פלילית – מעסיק שלא מפקיד לחיסכון הפנסיוני של עובדיו את הסכום הקבוע בחוק (בדרך כלל 18.5% מהשכר, כש-6% מתוכם הם על חשבון העובד או העובדת, ושאר ה-12.5% הם על חשבון המעסיק) מבצע עבירה פלילית. העונש עשוי לכלול גם מאסר.

* נזק כפול – בכל מקרה של אי הפקדה של כספי הפנסיה נגרם לעובדים נזק כפול: קודם כל החיסכון הפנסיוני נמוך מכפי שהוא אמור להיות, ובאופן משמעותי (מה גם שעל הצבירה ישנה תשואה, ולכן כשמעסיק לא מפקיד 1,000 ש"ח הנזק הכספי חמור יותר). שנית, בקרן פנסיה יש גם רכיב מובנה של ביטוח למקרים של אובדן כושר עבודה או מוות. ללא הפקדות, הגוף שמנהל את החיסכון עבור העובד עלול לבטל את הביטוח החשוב.

* מודעות – האחריות על זיהוי מצב של אי תשלום פנסיה מוקדם ככל האפשר, כדי למזער את הנזק, חלה על העובד. מומלץ להתייחס למכתבים המתקבלים מקרן הפנסיה או קופת הגמל (גם לצורך מעקב על התשואות ודמי הניהול) וגם להיכנס באופן אקטיבי לחשבון (דרך האתר של בית ההשקעות שמנהל את החיסכון).

* תביעה כנגד המעסיק – עובד או עובדת שלא הופקדו עבורם כספי הפנסיה זכאים כמובן לתבוע את המגיע להם באמצעות הגשת תביעה נגד המעסיק לבית דין לעבודה. כמו כן הם רשאים להתפטר, והחוק מתייחס לכך כאילו פוטרו עקב הפרת הזכויות הבסיסיות שלהם.

מה כולל ייצוג משפטי במקרים של אי תשלום הפנסיה?

בכל מקרה של אי תשלום פנסיה מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מומחה לדיני עבודה. השירות כולל ייעוץ מקיף, ובמידת הצורך הגשת תביעה כנגד המעסיק. עורך דין מנוסה עשוי לסייע גם בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי שמכסה במקרים מסוימים את החוב. במשרד עו"ד אריק סגל ושות' מטפלים במקרים אלה במקצועיות ובאחריות רבה, על בסיס ניסיון נרחב.

post-image

פרויקטים נוספים

post-thumbnail
הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית בעבודה היא תופעה שהייתה נפוצה למדי בעבר, מסיבות שונות. כיום נדרשים מעסיקים לנקוט...

קרא עוד >
post-thumbnail
תביעת מעסיק

לכל עובד ועובדת הזכות להגיש תביעה כנגד המעסיק שלהם, בין אם הם עובדים בעסק פרטי...

קרא עוד >
post-thumbnail
פיטורים שלא כדין

פיטורים הם תמיד חוויה לא נעימה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על פיטורים שלא כדין....

קרא עוד >
post-thumbnail
פיצוי פיטורים לעובד שפוטר

החוק מחייב את המעסיקים השונים, גם בעסקים הפרטיים וגם במגזר הציבורי, לשלם פיצוי פיטורים לעובד...

קרא עוד >
image
אם אתם מרגישים שהזכויות שלכם בעבודה נפגעות, אל תהססו לפנות אלינו!
אנו כאן כדי להילחם עבורכם ולהבטיח שתזכו לקבל את מה שמגיע לכם