צור קשר whatsapp-call

אי מתן הודעה מוקדמת

יחסי עובדים ומעבידים נשענים על חוקים רבים וגם על הגינות בסיסית. אי מתן הודעה מוקדמת מהווה גם הפרה של חובת ההגינות וגם של החוק, ובהתאם יש לה השלכות לא מבוטלות, גם על מעסיקים וגם על שכירים. במשרד עו"ד אריק סגל ושות' מטפלים במקרים אלה על בסיס בקיאות מעמיקה ומחויבות אמיתית לכל מי שפונה למשרד לקבל סיוע משפטי.

מהן ההשלכות של אי מתן הודעה מוקדמת?

* למעסיקים – מעסיק שמבקש להפסיק באופן מידי את עבודתו של עובד נדרש לשלם את שכרו עבור התקופה שבה העובד היה ממשיך לעבוד בהתאם לכללי מתן ההודעה המוקדמת. חשוב להדגיש כי גם אם העובד מתחיל לעבוד מיד במקום אחר, עדיין המעסיק נדרש לשלם לו את השכר הנ"ל. לעובדים בשכר חודשי עם ותק של שנה ומעלה תשולם משכורת אחת. ותק נמוך יותר מזכה בשכר של יום אחד על כל אחד מ-6 החודשים הראשונים ועוד 2.5 ימים על כל חודש עבודה מלא נוסף (אם היו כאלה). לעובדים על בסיס שעתי או יומי ישנם כללים אחרים.

* לעובדים – גם עובדים מחויבים במתן הודעה מוקדמת למעסיקים. משך התקופה משתנה בהתאם לוותק של העובד, לאופן ההעסקה שלו ולתפקיד (בענף הסיעוד ישנם כללים ייחודיים). כשהעובד לא מספק למעסיק התראה מראש לפרק זמן מספיק ארוך, המעסיק רשאי לנכות משכרו את השכר של אותה תקופה. עוד חשוב לדעת שיציאה לחופשה בפרק הזמן שבין מתן ההודעה המוקדמת לבין מועד ההתפטרות מחייבת קבלת אישור מהמעסיק.

האם אפשר לחזור מהודעה מוקדמת?

הודעה על פיטורים או התפטרות הופכת לתקפה מיד עם מסירתה, ולמחייבת. רק אם שני הצדדים מסכימים לבטל את הפסקת יחסי העבודה, הודעה כזו מתבטלת (בין אם המעסיק ביקש לפטר עובד והתחרט, ובין אם עובד הודיע על כוונתו להתפטר והתחרט). כדי להימנע מאי הנעימות וההשלכות של אי מתן הודעה מוקדמת מומלץ להתייעץ מראש עם עורך דין מומחה לדיני עבודה. גם לעובדים ומעסיקים שמבקשים למצות את זכויותיהם בעקבות אי מתן הודעה כזו מושטת עזרה ע"י עו"ד אריק סגל, שכבר צבר ניסיון רב בתחום הספציפי הזה.

post-image

פרויקטים נוספים

post-thumbnail
אי תשלום פנסיה

אי תשלום פנסיה פוגע באופן משמעותי ביכולת של אדם להבטיח לעצמו רווחה כלכלית גם אחרי...

קרא עוד >
post-thumbnail
התנכלות בעבודה

בישראל אין חוק נגד התנכלות במקום העבודה, אבל חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו מחייב את...

קרא עוד >
post-thumbnail
הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית בעבודה היא תופעה שהייתה נפוצה למדי בעבר, מסיבות שונות. כיום נדרשים מעסיקים לנקוט...

קרא עוד >
post-thumbnail
פיטורי עובדת בהריון

פיטורי עובדת בהריון הם לא רק סוגיה מוסרית אלא גם חוקית. חוק עבודת נשים וגם...

קרא עוד >
image
אם אתם מרגישים שהזכויות שלכם בעבודה נפגעות, אל תהססו לפנות אלינו!
אנו כאן כדי להילחם עבורכם ולהבטיח שתזכו לקבל את מה שמגיע לכם